Gerai žinome tai, kad krovinių ekspedijavimas (https://www.arijus.lt/paslaugos/kroviniu-ekspedijavimas) yra darbas, kuris yra kuriamas ir puoselėjamas jau tikrai ne vienerius metus. Turime suprasti tai, kad kalbant apie jo ištakas, svarbu prisiminti ir senovės pirklius ir prekybos veiklą gyvenvietėse bei panašiai. Tad, labai svarbu suprasti tai, kad tokios primityvios veiklos turėjo labai didelės intencijos tam, kuo galime pasidžiaugti šiandien. O didžiuotis tikrai turime kuo. Puikiai suvokiame, kad tokios veiklos kaip NVS logistika (https://www.arijus.lt/paslaugos/nvs-logistika), laivyba, prekių pervežimas geležinkeliu ar oro transportu nuolat keičiasi. Turime suvokti tai, kad čia galima pastebėti vis daugiau modernios skaitmenizacijos procesų, technologinių įrenginių. Be jokios abejonės, keičiasi ir šioje srityje dirbančių asmenų išsilavinimas, sukauptos žinios, praktiniai gebėjimai ir pan. Gerai žinome, kaip visą tai gali būti svarbu. Tarkime, jei verslo modelis ar veikla nėra planuojama, organizuojama, valdoma, kontroliuojama tinkamai, gero rezultato tikrai negalėsime pasiekti. Be kita ko, nuostabu, kad logistikos mokslas taip pat yra grįstas studijomis. Tai reiškia, kad informacija, kuri paprasti yra naudinga dirbant šioje srityje yra aiškiai sisteminama: Šiaulių oro uoste įsikūrusi „Rava Cargo“ ketina žengti į skubių siuntų rinką. Pasirenkami tokie moduliai, kurie galėtų suteikti realios naudos. Tarkime, tai gali būti programų sistemos, verslo vadyba, klientų aptarnavimas, prekių ir paslaugų srautų valdymas ir pan. Be kita ko, kolegijose galima dalyvauti ir unikaliose praktinio mokymo firmose, kuriose šie gebėjimai ir yra ugdomi. Be kita ko, studijų metu būtina pasinaudoti ir praktikos galimybėmis. Tarkime, jei jus domina sandėliavimas (https://www.arijus.lt/paslaugos/sandeliavimas), galite pasirinkti savo žinias ugdyti būtent šioje nišoje.

 

Dar šiek tiek apie istoriją

 

Grįžtant prie istorijos peripetijų, puikiai suvokiame tai, kad tokių veiklų, kaip muitinės tarpininkai (https://www.arijus.lt/paslaugos/muitines-tarpininkai) ar kažkas panašaus, tikrai nebuvo, kaip ir tokios sąvokos – Piltinis krovinys. Turime suvokti tai, kad viskas vykdavo kur kas paprasčiau. Tai reiškia, kad šioje nišoje buvo ir kur kas mažiau įstatymų ir kur kas mažiau kontrolės. Puikiai suvokiame tai, kad be teisinės bazės yra ir kur kas mažiau saugumo garantijų. Turbūt jums ne kartą teko skaityti senovės istorijas, kuriose rašoma, kaip pirkliai būdavo užpuolami siautėjančiu plėšikų. Gerai žinome tai, kad net šiuo metu gali būti organizuojamos įvairios apiplėšimo operacijos, tačiau, puikiai suvokiame, kad dažniausiai tai galioja itin brangiems ar stambaus masto kroviniams: Krovinių Lietuvoje pernai vežta 3,5 proc. daugiau. Be jokios abejonės, tokių incidentų pasitaiko kur kas mažiau, nei kalbant apie senuosius laikus. O ką jau ir kalbėti apie pirmąsias prekybos keliones, kryptis. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *